Opstart i Tophøj

Opstartssamtale

Når et barn får tilbudt plads i Tophøj, indbydes forældrene til en opstartssamtale. Her fortæller forældrene om barnet, og forældrene hører nærmere om Tophøj. På mødet aftales desuden, hvordan barnets første dage i Tophøj vil forløbe. Vi har ikke en færdig køreplan for en opstartsperiode, men tilpasser altid opstarten til det enkelte barns behov.

3 måneders samtale

3 måneder efter barnets opstart i Tophøj afholder vi en samtale med forældrene. Her snakker vi om barnets opstart - både set fra forældrene side og fra Tophøjs side. Vi snakker om, hvad barnet øver sig i, og hvordan vi i samarbejde kan understøtte barnets udvikling.

Søvn

Et barns søvn er afgørende for barnets trivsel. Barnets søvnmønster og søvnbehov vil ændre sig i tiden i Tophøj, og det er vigtigt, at forældre og Tophøj har et tæt samarbejde om barnets søvn.

Du kan finde tips og viden om barnets søvn på Aalborg Kommunes hjemmeside.